TASK

The goal of the international social media campaign was to position Siemens as the number one premium brand offering household devices with speed features displaying the very best performance.
 

IMPLEMENTATION

During the course of the project, it soon transpired that the “speed features” displayed by Siemens products as a key topic of a social media campaign are not relevant enough for the discerning target group.

The insight was gained that people do not appreciate the speed features offered by their household devices but rather the time they save as a result. Nor is time itself of any great value for this target group but rather what happens during this time: Time is what you make of it.
Three unusual characters were hired for the campaign whose professions put the topic of “time” into a different perspective: a particle physicist, a travel blogger and a world-famous Chinese chef. Through these characters, the campaign tells some inspiring stories in a wide variety of online-relevant formats (videos, animations, images).

AUFGABE

Ziel der internationalen Social Media-Kampagne war es, Siemens als Premiummarke Nr. 1 zu platzieren, welche Hausgeräte mit Speed-Features mit der besten Performance anbietet.  

UMSETZUNG

Es wurde im Projektverlauf schnell klar, dass die „Speed Features“ der Siemens Produkte als zentrales Thema einer Social Media-Kampagne nicht relevant genug für die anspruchsvolle Zielgruppe sind.

Es wurde als Insight erarbeitet, dass Menschen nicht die Speed Features ihrer Hausgeräte schätzen, sondern vielmehr die Zeit, die dadurch gewonnen wird. Auch Zeit an sich hat für die Zielgruppe keinen Wert, sondern was mit dieser Zeit angestellt wird: Time is what you make of it.

Für die Kampagne wurden dann drei außergewöhnliche Influencer-Protagonisten gewonnen, die aufgrund ihres Berufs eine besondere Perspektive auf das Thema „Zeit“ mitbringen: Ein Teilchenphysiker, eine Travel Bloggerin und eine weltberühmte chinesische Köchin. Durch diese Protagonisten erzählt die Kampagne bewegende inspirierende Geschichten in verschiedensten online-relevanten Formaten (Videos, Animationen, Bilder).

RESULTS

AN EXTENSIVE CAMPAIGN TOOLKIT WAS MADE AVAILABLE TO THE NUMEROUS MARKETS FOR LOCAL ACTIVATION. THIS TOOLKIT INCLUDES:

  • various videos
  • a set of ready-made postings for Facebook & Instagram
  • an extensive set of pictures
  • a content calendar
  • Guidelines for local expansion of the campaign